Nimes en Salou

23 april 2022 - Bot, Spanje

18-04: Om 10.00 op de fiets naar Nimes, ff wennen waar we konden fietsen, waar we ze veilig konden stallen en wat we wilden zien.
Bij Tourist 2 dagen gekocht met 3 bezienswaardigheden in 2 dagen.
Gewandeld door het antieke centrum en langs Quai de la Fontaine, het prachtige Jardin de la Fontaine en over 150 treden de Tour Magne beklommen. Deze Romeinse toren van 150 jaar voor Chr, die voor een deel door dezelfde Romeinen werd gesloopt en weer opgebouwd, biedt een prachtig uitzicht over het oude Nimes. Tevreden zijn we middels flink klimmen en dalen naar het paradijs in Chemin de Russan gefietst.
19-04:Arena bewonderd, met audio rondleiding was dit echt interessant. Daarna heerlijk geluncht op Place du Marché, Le Palmire was echt het restaurantje dat we zochten.
Toen voor het serieuze werk naar museum van de Romeinse beschaving, prachtig nieuw met beroemde maar voor ons "pittige" collectie.
Zo kom je er achter hoeveel je niet weet van geschiedenis, maar ons heerlijk plekje bij Bernard en prachtig weer maakten veel goed.
20-04: Op weg naar zuiden, vanwege slechte weersvoorspellingen doorgereden naar Salou camping La Fiesta.
Hier komt mijn oud Shell collega Peter Heijkoop met partner Suzanne al 30 jaar op een lang seizoenplaats van 6 maanden.
Hij ging met 51 jaar in 1993 met pensioen en we hebben elkaar nooit meer gezien. Heerlijk bijgepraat, gezamenlijk gegeten, gedronken en s'avonds
op life muziek gedanst. Het professionele animatie team organiseert voor jong en oud een aantrekkelijk programma, dat begint s'morgens met Zumba,steps, yoga, veel sporten en elke avond goed bezochte live muziek aan de bar.
We werden al snel opgenomen door de lang kampeerders en hebben vanmorgen met pijn in het hart afscheid genomen.
Via een prachtige bergroute staan we nu in Bot op camping Terra Alta aan de gelijknamige Via Verda.
Deze fiets en wandelroute van 100 km ,welke over het voormalig tracé van de Val de Zafan trein is aangelegd, loopt in het stroomgebied van de Ebro van Alcaniz naar Tortosa. De route g door een prachtig landschap,is redelijk vlak en bevat veel viaducten en tunnels.
Morgen 24-04 gaan we er met plezier aan beginnen. het weer is nog wisselend, maar vanaf mogen ca 21C en droog, dus ideaal fietsweer.
Allen bedankt voor de gezellige respons en tot een volgende aflevering. Groetjes Diny en Richard

1. Bep Wigman:
    23 april 2022
    Hoi Diny en Richard het is weer gezellig jullie reisverslag te lezen en met jullie mee te genieten van al het moois wat jullie beleven.Hoop op nog veel moois en gezelligheid in het verschiet voor jullie.Lieve groet en goede reis Beppie.
  2. Henny en Ammy:
    23 april 2022
    Weer een mooi en boeiend reisverslag van ons Dyntje met ook een stukje geschiedenis, het is wel heel bijzonder hoe langer onze levenszandloper loopt hoe meer wij ons gaan interesseren voor de geschiedenis .
    Jammer dat we met onze neus op de feiten
    Worden gedrukt dat de geschiedenis zich blijft herhalen,
    Al met al jullie genieten saampjes heerlijk van de prachtige omgeving en van elkaar.
    Ja je collega Peter kan ik mij nog wel herinneren,!
    Met 51 jaar met pensioen dat durf ik niet tegen de kinderen te vertellen die moeten na die 51 jaar nog heel veel jaren werken.
    Lieve familie hier alles goed heel gezellig veel dagen feest vanwege de verjaardag van Henny.
    Wij gaan volgende week de caravan ophalen.
    Fijne voortzetting van jullie toer.
    Lieve groetjes van ons.
    Dikke kus voor jullie beiden👐👐👐
  3. Ria V.d.Heijdt:
    24 april 2022
    Weer een mooi reisverslag met mooie foto's hier genieten wij ook van. Nog veel reisplezier en wij wachten op het volgende verslag. Liefs van ons.
  4. Els:
    24 april 2022
    Fijn dat jullie het zo goed naar de zin hebben en alle mooie plekjes bezoeken. Hoop dat het weer nu mooi gaat worden en je er fijn van gaan genieten.
    Groetjes uit Barendrecht,
    Ank en Els 😘
  5. Petra Roks:
    24 april 2022
    Jullie maken weer een mooie reis en zijn wel heel goed bezig op sportief en cultureel gebied.
    Grappig dat je een oud-collega tegen komt zo ver van huis.
    Wij wensen jullie verder nog een mooie vakantie.
    Groetjes, Peter en Petra
  6. Diny en Richard:
    24 april 2022
    Weer bedankt voor jullie gezellige reacties, het reizen zonder eind-bestemming is relaxed
  7. L.pols:
    27 april 2022
    We hebben weer met plezier jullie verslag gelezen
    Het is ook voor ons genieten als jullie veel zien en vertellen
    Heb jullie verslagen allemaal gevolgd maar mijn antwoorden komen niet aan
    Kijken of het nu lukt …heb raad gevraagd aan andere
    Lieve groetjes van ons
  8. Lisette:
    27 april 2022
    Hoi Louis en Marian
    We hebben je reaktie goed ontvangen hoor!
    We zijn benieuwd wat voor weer we morgen hebben. Voor Spanje is aoril meestal warmer
    Bedankt en groetjes Diny&Richard