Bot en la Fresneda

27 april 2022 - La Fresneda, Spanje

24-04: Naar Bot gereden  ca 50 km westelijk van Ebro Delta.De camping Terra Alta ligt direct aan fietsroute Via Verdes van Alcaniz>> Tortosa.
De route volgt het voormalige VaL de Zafan trace ,dat werd gebouwd om producten uit Aragon naar de kust te vervoeren
Van1882 tot 1942 werd hieraan gebouwd, was in bedrijf tot 1972 en wordt al langer als wandel/fietsroute dan als spoorlijn gebruikt.
Over tientallen viaducten en tunnels met een helling van 3%, fiets je heerlijk langs een fascinerend, door riviertjes doorsneden landschap.
25-04: Met lekker weer naar Queretes gefietst, temidden van veel drukke Spanjaarden in de lokale kroeg/restaurant lekker geluncht en terug gefietst naar de camping.
26-04: Nu door een nog mooiere omgeving in westelijke richting naar Xertas gereden, op Place de Menor een lekkere pizza gegeten .
Na 2 dagen Terra Alta en 110km op de teller gaan we morgen een stukje verder.
27-04: Buurman Herman adviseerde ons La Freneda, deze kleine natuurcamping van het Nederlandse koppel Jet en Joost , heeft veel prijzen gewonnen. We hadden het laatste plekje op deze leuke ecologische stilte camping, werden ontvangen met een "cafe Americano" en kregen een infomap met veel wandel en fietsroutes. Jet en Joost zijn hier 20 jaar geleden begonnen op een oude olijven-gaard en hebben heel mooi aan het landschap aangepast gebouwd.
28-04: Vandaag een mooie wandeling uit de map van Jet gemaakt, 3 uur gelopen en niemand tegen gekomen.
Voor vanavond hebben we eten besteld bij de lokale traiteur. Je kunt het nuttigen op je eigen plekje, of in het  camping restaurantje.
Daar kiezen we voor, netjes gedekt met een lekker wijntje erbij, dat is vakantie.
Het weer is wisselend, droog maar als de zon weg is, wordt het fris, maar vanaf donderdan wordt het warmer.

1. Lisette:
    27 april 2022
    Wat een mooi verhaal en foto’s weer! Wij hebben gisteren koningsnacht en vandaag Koningsdag gevierd😅
    Groetjes van ons!
  2. Petra Roks:
    27 april 2022
    Mooie foto’s en weer een mooi verhaal.
    Wij hebben de site van de camping bekeken. Mooi, zo’n rustige camping in een prachtige omgeving.
    Goede reis verder en geniet ervan. Maar dat zal vast wel lukken.
    Groetjes, Peter en Petra
  3. Henny en Ammy:
    Lieve broer en zusje,
    Heerlijk genieten van de prachtige natuur jullie mooie camping van de heerlijke Spaanse keuken en de vele lekkernijen.
    Dat in combinatie met mooie fietstochten en mooie wandelingen door het Spaanse binnenland super .
    Wij wensen jullie nog volop genot en plezier van jullie vakantie.
    (graag een foldertje voor ons van deze camping)
    Veel plezier gr Henny en Ammy
  5. Henny en Ammy:
    Dank je wel Petra
  6. Leon Melisse:
    27 april 2022
    Mooie foto's. Maarre een Cafe Americano maakt onze machine ook hoor.
  7. Peter en Susan:
    27 april 2022
    Wat leuk dat we nu jullie reisverslag kunnen volgen. Het ziet er ook zo leuk uit met mooie foto's. En het weer is gelukkig heerlijk om te fietsen. De verwachte regen is hier in Salou niet doorgegaan. Wij zijn benieuwd naar jullie volgende stop. Hartelijke groeten Peter en Susan
  8. Barbara:
    27 april 2022
    Wat maken jullie een mooie reis door een prachtige omgeving. Leuk om de verhalen te lezen en de foto's daarbij te zien.
    Vandaag was er vrijmarkt voor de Basiliek en op het Jezuietenplein. De kleindochters hadden elk € 5 waar ze inkopen van konden doen. De jongste van 4 heeft goed ingekocht, een paar skates, een dokters koffer en een echte prinsessenjurk! De oudste heeft alleen een soort kubuspuzzel gekocht en houdt de rest voor haar spaarpot. Leuk om te zien dat ze alleen iets kopen als ze het echt graag willen hebben.
    Groetjes Barbara
  9. Gabriël van der Heijde:
    Hallo Diny en Richard,
    Alweer ruim 14 dagen onderweg en aan de foto's te zien genieten jullie van deze vakantie. Verschillende bruggen gezien op de foto's en ik vermoed dat Richard er een mee terug neemt naar Oudenbosch. Afwachten maar. Veel plezier de komende weken. Groeten van Marijke en Gabriël
  10. Ad feijns:
    28 april 2022
    Mooie foto's, goed bezig lekker op de fiets.
  11. L.pols:
    28 april 2022
    Weer een mooi verslag Het is een genot om te lezen
    Jullie fietsen heel wat kilometers
    En door een prachtige omgeving …..aan de mooie foto’s te zien
    Geniet maar fijn van jullie vakantie en lekkere pizza 🍷🍷
    Lieve groetjes ❤️❤️