Ebro delta en Peniscola

15 mei 2022 - Peñíscola, Spanje

Van 5 tot 9 mei op camping Eucalyptus gestaan ,meerdere fietstochten gemaakt door bijzondere delta en flamingo's gespot.
Het weer was goed maar vanwege veel wind konden niet lang  op strand  liggen, maar wel in zee gezwommen.
In camping restaurant heerlijk "fruits de mer" gegeten.
09-05 naar camping El Eden in Peniscola gereden, wel een contrast met vorige campings. Ligt direct achter boulevard met heel veel grote hotels en appartement complexen en een prachtig zwembad. De wind is gaan liggen waardoor ook de avonden warmer worden en genieten van zwemmen in zwembad, in zee , lezen en luieren aan het strand. Langs de vloedlijn is het lekker wandelen naar het oude Peniscola, waar we heerlijk aan het water hebben gegeten. Ook de gasten van een strand camping zijn niet hetzelfde als in het binnenland en over het algemeen wat ouder. Wij staan hier met 3 Nederlanders op rij van 77 jaar. Met buurman Piet Dubbelman uit Lage Zwaluwe heb ik meer overeenkomsten, ik was bevelvoerder bedrijfs brandweer, hij  bevelvoerder bij de overheids brandweer  en kent veel van mijn vroegere collega's. Piet  is van schippers afkomst, zijn moeder is net zoals onze moeder op 42 jarige leeftijd overleden en hij is ook door de Belgische Neurochirurg Dr Depauw geopereerd.  We hebben besloten niet verder zuidelijk te reizen ,blijven hier nog enkele dagen en trekken dan geleidelijk weer noordwaarts. Vanwege ons rustig vakantie gedrag hebben we weinig meer te melden en laten van ons horen als er nieuws is.

1. Els:
    16 mei 2022
    Nou, jullie genieten ervan zo te lezen. In Piniscola heeft mijn broer Kees ook een huis iets van de kust af. Ze zijn er nu naar toe want ze hebben het net verkocht. We hoorden van hen ook dat vooral het oude gedeelte heel mooi is. Veel plezier met de verdere tocht, groetjes van ons.
  2. Corrie:
    16 mei 2022
    Ziet er prachtig en lekker uit allemaal! Dat is echt genieten! Nog veel plezier verder.
  3. Barbara:
    16 mei 2022
    Dat rustige gedrag hoort echt bij vakantie vieren, relaxen en genieten van heerlijk eten!
    Nog gefeliciteerd met jullie trouwdag. Diny heeft zich extra mooi aangekleed zie ik ;)
    Jullie zitten in een prachtige omgeving, doe maar heel rustig aan met terug naar het noorden rijden....
  4. Henny en Ammy:
    16 mei 2022
    Heerlijk genieten van zon, zee, de fantastische keuken en de aardige mensen daar in het Spaanse .
    Wij vinden het ook bijzonder het verschil met de campings en de gasten aan de zee en in het binnenland.
    Wij wensen jullie nog veel plezier en heerlijk saampjes genieten.
    Vanuit een zonnig Medemblik een lieve groet.
    Henny en Ammy
  5. Ad feijns:
    16 mei 2022
    weer mooie foto s, wel toevallig dat je piet tegen komt, met heel veel overeenkomsten
    dat is wel grappig, nog veel plezier.
  6. L.pols:
    16 mei 2022
    Weer een heel verhaal om van te genieten
    Heerlijk eten…..ik mis de lekkere vis 😂
    Wat leuk Richard dat je iemand hebt waar je lekker mee kan babbelen
    Mooie foto’s van de kust en de blauwe zee
    Diny kan zo heerlijk genieten van haar visschotel
    Hier is het ook mooi weer en zonnetje
    Zijn gistermiddag naar Theo en Beja geweest We
    We hebben heerlijk op het balkon gezeten
    We zijn super verwend met allerlei hapjes
    Theo heeft inmiddels de bruinste benen van Zwijndrecht in zijn befaamde blauwe
    korte broek Dus luitjes geniet lekker verder saampjes
    Lieve groetjes van ons 🍹🍹🌞👍🥰❤️
  7. Peter en Susan:
    16 mei 2022
    Toch zo leuk om te lezen hoe het met jullie gaat en jullie belevenissen. Wat leuk dat jullie Piet hebben ontmoet. En dan komen de verhalen los natuurlijk. Dat is heel gezellig. Je bezelfd dan o0k dat het levwn snel gaat. Des te meer genieten. Maar dat doen jullie wel zo te lezen. En lekker relaxen. Hier in Salou is het nu ook een stuk warmer. Gaan ook regelmatig nu naar het strand. Fietsen ook naar het strand i La Pineda of richting Cambrills. . Afgelopen week met alle hollanders gaan eten in Salou. Dat was weer een ware happening. Voor jullie nog veel plezier en genieten en een goede terugreis. Doe voorzichtig. Lieve groeten van ons beiden.
  8. Gabriël van der Heijde:
    17 mei 2022
    Diny en Richard. Dat ziet er goed uit. Mooie foto's, mooi kleurtje (dat valt zeker op in onze wijk) en prachtig zwembad bij de camperplaats. Geniet van je tijd in Spanje en wij genieten ook van ons zonnige terras. Groetjes van ons.
  9. Sonja en Jan:
    17 mei 2022
    Mooie verhalen en foto's . Geniet nog lekker!!
  10. Petra Roks:
    Hallo Diny en Richard

Jullie zijn weer in een mooi ander gebied. Lekker genieten van mooie fietstochten, lekker wandelen en op z’n tijd lekkeren luieren op het strand. Echt vakantie!
    Wat een mooie foto’s van al jullie activiteiten.
    Van harte gefeliciteerd nog met jullie 52 jarig huwelijk! Jullie hebben het samen goed gevierd met een lekker etentje zo te zien.
    Geniet nog van jullie vakantie en wij wensen jullie een goede terugreis.
    Groetjes, Peter en Petra
  11. Ineke:
    19 mei 2022
    Was weer leuk om te lezen. Veel plezier nog!