St Pere de Pescador en Bagnols en Beaune

1 juni 2022 - Sant Pere Pescador, Spanje

Na 14 heerlijke rustige en zonnige dagen van wandelen langs strand, wat fietsen ,veel zwemmen en luieren aan het zwembad zijn we wat noordelijker getrokken naar St Pere de Pescador. Buurman Piet had ons deze camping aangeraden, maar na enkele uren sloeg het weerom, harde wind en regen. Gelukkig maar een dag, zodat we ook hier langs het strand gewandeld en gefietst naar L'Escala (aanrader) en het gezellige Roses. De fiets infrastructuur is nog in ontwikkeling, dus veel zoeken en ook langs de weg tussen de auto's komt veel voor. Dus onze gele ANWB hesjes aan en goed opletten.Het tegen Roses aangelegen Empuriabrava is met zijn lagune en witte huisjes (met boot) aan het water leuk om doorheen te fietsen. Zaterdag 27-05 rijden we naar Bagnols sur Ceze , hopen daar leuker te kunnen fietsen. We zijn daar 3 dagen geweest en hebben inderdaad 1 dag gefietst en verder gezwommen in verwarmd zwembad. WE stonden prachtig direct aan de Ceze en konden door de ondiepe rivier lopen. Gisteren 31 mei zijn we naar Beaune gereden en staan nu op een camperplaats direct bij het centrum. Beaune is heel mooi, gezellig ,vandaag hebben we een prachtige en goed bewegwijzerde route gefietst door doo het Wijngebied van  Bourgogne, was echt de moeite waard. Morgen 2 juni rijden we naar omgeving Nancy waar broer Ammy vorig jaar op een leuke camping aan de Moezel stond.We hopen dat er een plekkie voor ons is, we hebben nl geen rekening gehouden met komend  Pinksterweekend.
Maar we zien wel waar we overnachten en denken eind van de week, na bijna 2 maanden weer thuis te zijn.
Groetjes en bedankt voor jullie leuke respons. Diny en Richard

1. Els:
    1 juni 2022
    Leuk weer van jullie te horen..... Het gebied is ons bekend van vroegere vakanties, prachtige kust, mooie natuur. Nog even genieten en dan weer langzaamaan richting huis. Is ook wel weer fijn na twee maanden hè ☺️
    Groetjes Ank en Els
  2. Henny en Ammy:
    1 juni 2022
    Weer een prachtig verhaal Richard en Diny veel bekende plaatsen door jullie mooi omschreven die wij ook hebben bezocht en de mooie herinneringen komen gelijk weer boven en zijn weer een mooie vorm van gesprek bij ons in de caravan.
    Wij hopen dat jullie ook een mooi plekje aan het water krijgen aan de moesel
    Het helpt wel als je bij het aanmelden verteld dat je enige dagen wilt blijven.
    Het sanitair is heel matig op de camping.
    Wij zijn vandaag gearriveerd op een kleine camping in Stieltjeskanaal 9 plaatjes.
    Heel leuk.
    Fijne voortzetting van jullie toer.
  3. L.pols:
    2 juni 2022
    Weer even gezellig zitten lezen van wat jullie zoal doen
    Heerlijk als je zo kunt fietsen……billetjes nog niet versleten 😀
    Leuk dat jullie nog even aan de Moezel gaan staan
    Heerlijk voor de tent naar de schepen kijken Nostalgie snuivenHoop
    Daarna natuurlijk jullie …..wijnvoorraad inslaan voor thuis !
    Hoop dat jullie lekker weer hebben Hier is het wat fris
    Geniet nog even een paar dagen en dan weer voldaan naar huis
    Lieve groetjes van ons 🚴‍♂️🌞🍷📷🥘👍🥰❤️
  4. Bep Wigman:
    2 juni 2022
    Lieve Diny en Richard.Altijd gezellig jullie reisverslag te lezen.En wat zijn jullie een volhouders qua fietsen petje af!!Diana en Roland genieten ook in Sardinie mede door jullie boekje.Wens jullie nog paar mooie dagen als afsluiting van deze actieve vakantie en een goede thuisreis.Liefs Beppie.
  5. Sonja en Jan:
    2 juni 2022
    Hey luitjes, we zien veel namen voorbij komen waar we ook geweest zijn. Bagnols Ed. Mooie reis hoor. Blij jullie binnenkort weer te zien. Liefs son en jan
  6. Ad feijns:
    2 juni 2022
    Gelukkig is als goed met jullie ( al tijdje niks gehoord.) Nog een mooie laatste stukje, tussen Nancy en Metz bij champey sur moselle bij chef sonia et bud goed restaurant, ook rustig om te slapen tegen het water.